lördag 4 augusti 2012

Semester Bullar

Det var superlänge sedan jag bakade bullar så jag bestämde mig en dag på semestern att göra det!! Har man semester och inget och göra är det ett bra tidsfördriv. Och gott är det ju också!!

Nu är jag redo för oväntat besök!! =)
Jag valde att göra två olika sorter, vanilj som är min favorit och den klassiska med kanel. Det känns bra med att ha lite variation!

Eftersom jag missade att handla pärlsocker tog jag lite strössel på istället och det blev minst lika bra. Jag passade också på att prova att lägga bullarna i muffinsformar... Inte jättelyckat men provar man några gånger till så får jag säkert till det!! =)

Vill också passa på att rekommendera en bok som jag håller på och läser (igen), tycker man om fantasy så är detta ett utmärkt val!! Boken heter Kampen om järntronen och är skriven av George R.R Martin. Detta är första boken eftersom det är en serie... Finns också som tv-serie.

Ett litet of topic tips, här kommer i alla fall bilderna på en vanilj och en kanel bulle!!


En bra bok med goda bullar i solen på balkongen på semestern kan man ju inte tacka nej till! Nätet ni ser på bilden är så jag kan njuta av den fina kvällssolen med min katt!! =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar