måndag 13 augusti 2012

EX 1

I helgen ställde vi ut våran fina underbara söta nakenfis Belle <3
Det var vår första utställning och Belle är mitt uppe i tonåren och fräser lite åt andra katter och hundar. Vi hoppades dock på att det skulle gå bra hos domaren!

Det gick bra med Belle så länge hon var i buren, sa inte ett ljud och sov mest hela tiden... Men lite skrämmande var det och hon ville inte gå på lådan. Så när det var dags att bli bedömd så fräste hon och morrade till katterna runt omkring (en sphynx ska vara nyfiken och glad i temperamentet) och så var hon lite för full i magen.

Men min lilla tjej var så fin! Hon hade bra mellanrum mellan ögonen och bra muskler! Hon fick bara Excellent på sitt betygspapper och tyvärr fick vi ingen cert eller nom. Detta pga av temperamentet och sin fulla mage. Det var ju trots allt den första utställningen och det ser ljust ut för framtiden!!

Hon vann sin klass (tävlade mot andra juniorer) och vi fick en fin rosett där det stod EX 1. Stolt som man är och bakgalen kunde jag inte motstå att fira med fina Cup Cakes!!

Dock hade jag lite för lite tålamod och väntade inte alla dessa 6h som man ska när man gör fluff. Därför blev mitt fluff kornigt. Men smakar ljuvligt gör det ändå!! Men mitt tips är att vänta minst 6h!! Och jag ska göra så gott jag kan att följa mitt egna råd ;-)



Vaniljmuffins med vaniljkrämfyllning &
mjölkchokladfluff. Dekorerad med SP



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar