lördag 25 augusti 2012

Kastrull Häxans Tårta!

Det blev att jag fick göra ännu en tårta till Hans och Annica! =))

Denna gången var det till en anställd som hade fått ett speciellt smeknamn, hon kallas nämligen Kastrull Häxan. Hon fyllde 50år och detta skulle firas med champagne frukost och tårta. 

Kastrull häxan har arbetat inom nästan alla delar på Hans & Annicas företag men mestadels vart i restaurangen. Hur hon fick sitt smeknamn frågade jag inte, men tårtan skulle gå i restaurangs anda.

Jag vill passa på att Inte rekommendera panduros egna sp till att täcka en tårta med!! Den sprack för mig hela tiden.. Men efter att ha bråkat med den ett tag blev det tillslut bra! :-P

Tanken var att kastrullen skulle se lite gammal ut! 


Vaniljbotten med Blåbär- och Vaniljmousse.
Spacklad med smörkräm och täckt med SP.
Sleven är gjord av Rice Krispies treat och täckt med SP.
Kastrullen är "fylld" med mini marschmallows. 

Jag fick frågan om vad som egentligen lagades i kastrullen... Då hade jag inte riktigt bestämt mig men vi kan väl låtsas att det är ris!?!? ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar