söndag 19 augusti 2012

Gulligt Monster

Jag fick göra en tårta tidigare än vad jag planerat!! Så kan det gå och som tur var fick jag beställningen 3 dagar innan kalaset!! Eftersom det tar minst 3 dagar att göra =))

Hans och Annicas dotter Rebecca fyllde 3år och skulle absolut inte ha något gulligt prinsesskalas. Det skulle vara ett gulligt monster istället! Och jag fick fria händer till att göra vad jag ville! Spännande!!!

Det första jag tänkte på var dessa gulliga och sura godisspökena som man kan köpa bland lösgodiset... Men sedan kom jag tänka på Monsters Inc!! Dock ville jag göra min egna version av gulligt monster... Med inspiration från Monsters Inc, lilo and stitch och min egna fantasi blev det ett lila, rosa och grönt monster... Som med sin lilla rosett blev supergullig!! =)) 






Vaniljbotten(färgad rosa) med 
Vaniljmousse, Geléhallon fluff och rårörda hallon.
Spacklad med smörkräm med smak av vanilj, täckt och dekorerad med SP.

Fick ett sms av Hans och Annica där det stod "Tårtan var fantastisk fin och väldigt god"

Ja, bättre betyg går väl inte och få!?!? =))



1 kommentar:

  1. Haha, den här är så sjukt söt! Den påminner mig om något ur filmen "Monsters Inc"! Synd att du bor så långt bort, annars hade jag gärna givit dig en slant för att fixa en tårta till oss någon gång! =)

    SvaraRadera